sannesijstermans.reismee.nl

Laatste weekje thuis

Lieve allemaal,

Mijn eerste echte verhaal op het reisblog :-).

Nog 4 dagen en dan vlieg ik richting Bali. Aankomende vrijdag zal ik heel vroeg richting Amsterdam vertrekken, samen met pap en mam die me naar Schiphol brengen. Het vliegtuig stijgt pas om 12.00 uur op, maar met het advies om 3,5 u van te voren aanwezig te zijn wordt het toch vroeg opstaan. Niet geheel mijn sterkste kant, maargoed ik heb wat leuks om naar uit te kijken :-)

De voorbereidingen zijn in volle gang. Er komt toch heel wat bij kijken als je zo'n reis gaat maken. Gelukkig op tijd begonnen, dus heel veel stress is er nog niet. De belangrijkste dingen zijn in ieder geval geregeld. De tickets liggen thuis, het paspoort is in orde en het verblijf en de vaccinaties zijn ook allemaal geregeld. Verder ook alle andere benodigdheden (klamboe, deet, EHBO-setje, moneybelt,luchtige kleding enz) in huis, dus dat hoeft alleen nog maar ingepakt te worden.Momenteel wel nog bezig met de voorbereidingen voor wat activiteiten voor de kids. Nu ik over kids praat bedenk ik me dat sommigennog niet eens weten wat ik zal gaan doen. In het kort ziet het er als volgt uit: 4 weken naar Bali, waarvan de eerste week een orientatieweek, de tweede en derde week helpen bij de kinderopvang in Ubud (kinderen zijn 4/5 jaar) en de vierde week een adventure week. Het zal dus een combinatie worden van kennismaken met de lokale bevolking en hun tradtities en rituelen, helpen bij de kinderopvang en de mooie omgeving verkennen door buitenactiviteiten. Uitgebreidere details zullen in volgende verhalen nog wel volgen.

In ieder geval nu dus nog bezig met wat dingetjes kopen en voorbereiden voor de kinderen. De komende dagen nog wat muziekcd's maken (dat vinden ze schijnbaar heel leuk) en al verschillende spullen gekocht om met ze te tekenen, knutselen, spelen enz. Ook al wat souvenirs gekocht voor de lokale bevolking en wat geld bij elkaar gespaard om de mensen ter plekke te kunnen helpen.Hoewel Bali veel toerisme kent en de meeste zich hele mooie beelden van Bali kunnen voorstellen met veel luxe,mooie stranden en een blauwe zee (ik ook en dat zal ik ook zeker gaan zien :-)), heb ik me laten vertellen dat Bali ook nog veel armoede kent (en uiteraard gegoogled). Het is nog steeds een derde wereld land en met name in de minder toeristische gebieden leven veel Balinezen onder de armoedegrens. Dit is triest, maar ik vind het aan de andere kant ook weer heel mooi dat ik die kant van Bali ook zal zien en waarschijnlijk met een klein bedrag iets heel moois kan betekenen voor de bevolking daar (met uiteraard wat hulp van verschillende van jullie, dankjewel daarvoor! :-)). Mocht iemand het nog leuk vinden om ook een klein bedrag bij te leggen, dankan datnatuurlijk. Stuur me dan even een persoonlijk berichtje of een whatsapp.

Het wordt denk ik een geweldige tijd, waarin ik veel zal leren over het land en de tradities, gewoonten enz, maar ook over mezelf. Ik ben eigenlijk voor de eerste keer echt op mezelf aangewezen. Hoewel ik waarschijnlijk veel contact zal hebben met andere vrijwilligers, is dit toch spannender dan met iemand samen gaan. Uiteraard ga ik iedereen hier heel erg missen, maar ik kijk er in ieder geval ook erg naar uit envind het super leuk dat ik de reis met jullie kan delen via deze manier. Ik ga proberen regelmatig een verhaaltje te plaatsen en (als het lukt) ook af en toe eens wat foto's.

Liefs en tot snel!

Sanne

Ps. Leuk dat jullie me volgen! Als je het fijn vindt om een e-mail te ontvangen bij een nieuw verhaal of nieuwe foto's, kun je je e-mailadres achterlaten en dan krijg je automatisch bericht.

Reacties

Reacties

helene

Hai Sanne, wat leuk om al een verhaal te lezen terwijl je nog thuis bent. We gaan je zeker volgen en verheugen ons op de verdere verhalen en foto's. Het is spannend allemaal, ook voor ons als ouders. Je zult heel veel nieuwe dingen gaan ervaren. We wensen je dan ook een hele leuke, leerzame en inspirerende reis toe. Veel plezier en kom gezond weer terug.
Liefs mama en papa.

Yentl

Dit is echt top! Zo hoeven we helemaal niks te missen van je mooie reis!
Ik verheug me nu al op je volgende verhaal.
Heel veel succes en vooral heel veel plezier. Geniet van ieder moment.Ik ben trots op je dat je dit gaat doen!
Dikke kus

Lieke Oexeman

Hallo Sanne,
Ik vind het ook top dat je dit gaat doen.
Ik wens je een goede reis
en een hele fijne tijd daar in Bali
Ik hou me hier ook op de hoogte van je avontuur
Maar denk niet alleen maar de hele tijd aan de anderen
Denk ook aan jezelf en GENIET van deze ervaring die je gegeven wordt. enne, niet teveel spekkoek eten he haha...XXX

Diana Hermans

Ha Sanne,

Erg leuk om al je belevenissen op deze manier te kunnen volgen, en voor jezelf een mooie herinnering voor later!! Het wordt hoe dan ook een onvergetelijke ervaring. Haal eruit wat erin zit en geniet van ieder moment!!

We wensen je een geweldige tijd en kletsen graag een keer uitgebreid bij als je terug bent! We zullen genieten van je verhalen over Bali en op die manier onze huwelijksreis een beetje herbeleven, dus doe je best, hihi ;-)!

Veel liefs,
Pascal, Diana en Suze

Dionne Visser

He Sanne

Super leuk om je zo een beetje te volgen. Toen ik de foto's vanmiddag zag werd ik super jaloers....wat is het daar mooi zeg.
Ben benieuwd wanneer de nieuwe verhalen komen.
Geniet er maar van :-)

xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active