sannesijstermans.reismee.nl

Eerste keer lesgeven

Goedemorgen, Hier is het ondertussen alweer 11.45 u, dus bij jullie valt de ochtend nu in. Ik heb het lesgeven voor vandaag alweer gehad. Het lesgeven is van 08.00-10.00 u en daarna heb ik de hele dag om nog vanalles te bekijken of te ondernemen. In eerste instantie dacht ik dat twee uurtjes per dag te weinig zou zijn, maar eigenlijk is het wel prima zo. De kinderen zijn ongeveer 4/5 jaar oud en hebben maar een korte spanningsboog. Hierdoor moet je veel doen in de twee uurtjes om de aandacht van de kindjes erbij te houden. Heel erg leuk, maar ook best wel vermoeiend. Zeker omdat communiceren erg lastig gaat; de kinderen kunnen geen Engels en de docent ook niet echt. Uitleggen gaat dus met handen en voeten en maar hopen dat ze er iets van snappen. Soms word ik echt aangekeken van wat zegt die nu weer, maar vaak lukt het uiteindelijk wel om iets duidelijk te maken. Afgelopen maandag ging ik dus voor het eerst naar de kinderopvang om les te geven. Samen met een Franse meid. De eerste les was echt een ramp. De coordinator had ons verteld dat we de eerste les maar gewoon een beetje moesten observeren en bekijken wat het niveau van de kinderen is. Nou... daar dacht de docente anders over. Bij binnenkomst werd er meteen een handgebaar gemaakt dat we de les over konden nemen. Oke.... en nu?! Gelukkig had ik thuis al een en ander voorbereid, zoals het kopieren van getallenkaarten, kleurenkaarten, liedjes gemaakt enz. De eerste les totaal geimproviseerd samen en na de les hadden we beiden hoofdpijn. Jeetje, zou dat het zijn voor de komende twee weken. Gelukkig ging het gisteren al veel beter en vandaag was echt al heel erg leuk. We proberen nu een beetje hetzelfde patroon per les aan te houden en dan snappen de kinderen en de docente ook meer wat je van ze vraagt. Dat is fijn en zorgt ervoor dat we ook echt Engelse woorden kunnen oefenen met de kinderen. Ondanks dat communiceren niet altijd even makkelijk is zijn de kinderen zo enthousiast en heel erg dankbaar. Tellen gaat nu al (na drie dagen) veel beter en ook de familie (vandaag voor het eerst behandeld) pakken ze snel op. Leuk!! Hun dankbaarheid, en trouwens ook van hun ouders, is zo mooi om te zien. De kinderen roepen allemaal Thank you miss Sanne (Of Sanna of iets dergelijks ;-)) en na de les komen ze je bedanken door je hand te pakken en dat tegen hun voorhoofd te plaatsen. Zo schattig, maar ook zo echt niet nodig. Ik kijk nu al uit naar morgenvroeg! Verder deze week een yogales gevolgd en gisteren veel geslapen. Voor het eerst last van mijn maag gehad en goed beroerd gevoeld. Maar oke, dat hoort er ook bij. Gaat gelukkig vandaag alweer een stuk beter. Vanmiddag staat een echte Balinese massage op de planning en morgen gaan we naar de lokale markt. Ik ben heel benieuwd. Het leuke van deze manier van reizen is dat je veel meer in aanraking komt met de lokale bevolking, dus die lokale markt moeten we ook even gezien hebben. Voor komend weekend een homestay in Jimbaran (mooi strand!) geboekt. Jimbaran ligt in de buurt van Kuta, waar zaterdag een Nederlands festival (Dreamfields) is. Uiteraard pakken we dat ook even mee :-). Ik ben benieuwd, want dit is schijnbaar het eerste dance festival dat in Bali georganiseerd wordt. Ik heb in ieder geval heel wat leuks om naar uit te kijken. Heb er zin in! Maar nu eerst genieten van mijn Mango juice in een lokaal cafeetje, waar ik heerlijk in mijn eentje even mijn verslagen kan bijwerken (Thanks Noud, voor het lenen van je Ipad. Werkt echt ideaal zo). Tot snel! Xxx

Reacties

Reacties

Huub en Carla

Hoi Sanne,

Die 2 uurtjes zijn dan inderdaad heel heftig, maar de kinderen en ouders zijn blij met jullie.
Hopelijk gaat het weer wat beter met je gezondheid en blijft dat zo.
Fijn weer iets nieuws gelezen te hebben,

Liefst en dikke poenen,
Huub en Carla.

Lieke

Thank you Miss Sanna voor alweer een leuke update
van je ervaringen daar ....
Ik had jullie daar wel eens even willen zien staan haha
Enne, als je je maag een beetje van streek hebt helpt het soms ook om coca cola te drinken dat doodt alle bacteriën ! Bij mij helpt het i ieder geval wel.
En de massage straks zal je zeker weten ook goed doen, dan sta je straks het hards te dansen op dat muziekfestival hihi......
Zo, en nu verder met mijn ontbijtje want ik moet zo meteen weer naar HCA toe.
Groetjessss

Dianne

Oh wat een leuke updates!
Die kinderen hebben een hele korte spanninsboog ja, twee uur is dan al best lang. Heb je 'hoofd schouders knie en teen' al geprobeerd?

Succes met alles en geniet ervan.

Diana

Super om weer mee te mogen genieten! Wat heb je je goed voorbereid op alles! Ondanks dat je de eerste keer lesgeven aan de kindjes al meteen voor het blok werd gezet, heb je dit super aangepakt en merk je dat het na een paar keer steeds beter en straks als vanzelf gaat. Was je toch maar van tevoren nog even langs geweest, had je kunnen oefenen met Suze ;-) haha. De grootste voldoening en waardering die je kunt krijgen is het enthousiasme en dankbaarheid van de kindjes en hun ouders, geweldig toch!! Voor jou is het misschien een kleine moeite, maar voor hen is het zoveel waard, dat moet je koesteren.

Sterkte met de massage, ik vond die nogal heftig, hopelijk heb jij een betere zodat je morgen niet verrekt van de spierpijn!

Veel plezier op het festival en met alle andere dingen natuurlijk!

Wat een goede keuze dat je deze stap gezet hebt miss Sanna, kijk eens wat een levenservaring je ermee op doet!! Enjoy every little moment!

Grtz Diana

Helene en wiel

Fijn om weer een verhaal van jou te lezen,terwijl wij hier zitten aan een zonnig toscaans ontbijt. Grappig om na al die jaren op deze manier te ontdekken dat m'n dochter leuk kan schrijven. Ik ben ook een beetje ontroerd omdat t gezin nu over de wereld verspreid zit, maar t thuisfront wordt door de achterblijvers goed bewaakt en deze technieken brengt ook weer iedereen dicht bij elkaar.
Veel plezier met de kindjes en de ouders en geniet van alles wat je meemaakt, liefs en kus mama, papa

Nicolle

Hai Sanne, wat een beleving de eerste dag lesgeven. Je wordt meteen in het diepe gegooid. Dat zijn wel de ervaringen waar je zelf het meeste van leert. Ook mooi om te lezen dat we in een wereld leven met veel verschillende culturen. Je zult geweldige indrukken opdoen.
En Miss Sanne, heel veel plezier op het festival.
Dikke poen xxx

Eric

Hallo nicht,

Zit je op Bali en ga je naar een Nederlands festival, het is wat. Wat een ideale vakantie lijkt me dat. Wat lesgeven,aandacht voor de natuur,omgeving,bevolking ,cultuur, relaxen etc. De ultieme mix ! Amuseer je nog en ben benieuwd naar het volgende verslag.

Groeten,

Eric

Petra

Dag Sanne,
Wat leuk om "mijn sportcoach" op een andere wijze bezig te zien. Een geweldig mooie ervaring ( ik ben natuurlijk beste een beetje jaloers ) . Geniet van alle indrukken !
Groeten,
Petra

Mia en Paul

Sanne hari. Bagaimana kabarmu? Amuseer je je een beetje of ben je alleen aan het werk. Dat geloof ik toch niet. Geniet maar lekker, want dit is toch wel een zeer bijzondere belevenis

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active