sannesijstermans.reismee.nl

Selamat Pagi

Selamat Pagi lieve familie en vrienden, Dat betekent goedemorgen in het Bahasa. Het is hier nu ondertussen morgen en als jullie dit lezen waaarschijnlijk bij jullie ook. Mijn eerste volle week zit erop. Wat een indrukken allemaal. In het begin is het toch wel even je weg zoeken in een vreemd en nieuw land (letterlijk en figuurlijk), maar ondertussen begin ik al erg goed te wennen. Afgelopen week de introductieweek gehad en veel geleerd over de Balinese bevolking, cultuur en tradities. Heel erg leuk om een land op die manier te leren kennen. We hebben een Balinese kookles gehad, enkele Balinese woorden geleerd (heel handig, want de bevolking wilt continu een praatje met je maken), een wandeling door de prachtige rijstvelden gemaakt, naaar de lokale markt geweest, bij monkey forest geweest en de heilige watertempel bezocht. Ik heb voor het eerst in mijn leven een banaan aan een aapje gegeven. Het was erg indrukwekkend. Je loopt door een soort bos en er lopen/springen/rennen honderden apen om je heen. Je kunt echt dicht bij ze komen en ze bananen geven of met ze op de foto. Soms vinden ze het even niet leuk en dan rennen ze achter je aan en grijpen naar je been (laat dat nou weer net bij mij gebeuren, maar achteraf wel erg hard erom kunnen lachen). Trouwens, je moet wel goed op je spullen letten, want ze proberen alles uit je handen of van je lichaam af te grijpen. De wandeling door de rijstvelden was ook echt heel mooi. Wat een uitzicht! En sjiek om te zien hoe de boeren op het land aan het werk zijn en hoe ook de vrouwen meehelpen en toch wel zware arbeid verrichten. Je ziet de vrouwen hier overigens ook met emmers bakstenen of andere spullen op hun hoofd lopen. Heel erg knap. Als je ze vraagt of dat lastig is , dan beginnen ze te lachen en zeggen dat het heel makkelijk is, maar ik doe het ze toch echt niet na. Verder was het bezoekje aan de watertempel heel erg indrukwekkend. De Balinese bevolking gelooft heel sterk dat het water heilig is. Het is de bedoeling dat je je reinigt met het water en allemaal wensen maakt. Omdat ik niet gelovig ben heb ik even getwijfeld of ik het zou doen, maar volgens mijn Balinese begeleider hoef je niet gelovig te zijn en kun je er je eigen ritueel van maken. Achteraf heel blij dat ik het gedaan heb, want nu ik hier ben wil ik ook proberen om me zoveel mogelijk aan te passen aan de Balinese cultuur en het was een aparte ervaring :-) Nu ik dit aan het typen ben zit ik overigens in een mooi hotel. De meeste vrijwilligers leven doordeweeks in het vrijwilligershuis en gaan in het weekend naar andere plekken om zoveel mogelijk van Bali te zien. Omdat je al redelijk goedkoop een hotel kunt boeken, is dat goed te doen. Wij zitten nu met zes meiden in een hotel in Tanah Lot. Een rustig, maar heel mooi plaatsje met de beroemde tempel van Tanah Lot. We hebben een erg leuk weekend gehad en gaan vandaag weer terug naar ons eigen huisje. Morgen start het vrijwilligerswerk. Erg veel zin om weer nieuwe ervaringen op te doen en de kinderen les te geven! Ik heb trouwens wat foto's op facebook gezet ipv hier. Deze site is voor iedereen toegankelijk en facebook is nog net iets meer prive. Als je het leuk vindt kun je de foto's dus daar bekijken ;-) Tot schrijfs! Xxx

Reacties

Reacties

Jacqy Hoever

Goedemorgen Sanne, erg leuk om je op deze manier een beetje te volgen via Fb op Bali....ik zie t zo voor me...alvast suc6 morgen, maar dat gaat zeker lukken..ik ga snel je foto's kijken!

Carla en Huub

Selemat sore Sanne,
Prachtig verhaal alweer; apen die naar je benen grijpen als ze het niet meer zo leuk vinden, dat heb jij weer ja, haha, maar als ze ook maar loslaten he.
We lezen dat je optimaal geniet, dat zal zeker zoals jij het vertelt. We weten zeker dat je de komende weken ook zult genieten van de kinderen en hun aanhankelijkheid.
Zijn erg benieuwd naar jouw volgende verhalen met nieuwe ervaringen.
Salam hangat! XXX

Wiel en helene

Hallo Sanne,

We kijken altijd uit naar je verhalen om je belevenissen
Van hieruit een beetje te volgen.
We merken dat je je draai begint te vinden daar aan de andere kant van de wereld.
37 jaar geleden was ik zelf op Bali, en denk er nog altijd met plezier aan terug.
Ik hoop dat jij dezelfde ervaring zult hebben.

Veel liefs,

Pap en mam xxxxx

Nicolle

Hai Sanne,
We hebben de foto's met aandacht bekeken. Prachtig.
Deze komende week krijg je nog meer indrukken nu je met de kinderen gaat werken. Heel veel succes en plezier en als het kan dan zullen we van je vrijwilligerswerk ook foto's kunnen zien. Zou leuk zijn.
Groetjes van ons uit Heerlen. Xxx

lieke

Hoi Sanne

De foto's zijn heel leuk
Vroeg al bij verschillende foto's waar het was of wat je aan het doen was maar nu ik hier je verhaal heb gelezen
heb ik de antwoorden op mijn vragen
En die aapjes haha
Ik heb ook nog een ''mooie foto'' waar ik heel angstig op kijk omdat een aapje bijna op mijn nek wil springen
hahaha....ze zijn brutaal he !!!!
Groetjes en tot gauw met je volgende berichtje X

Diana

Ha Sanne,
Eerst de foto's op Fb gezien, nu met het verhaal erbij het beeld compleet! Wat een mooie belevenissen allemaal, ik geniet met je mee, Bali is zo prachtig! Je hebt in die eerste week al veel mooie plekjes in Bali bezocht. Geniet van alles met volle teugen, dit avontuur ga je nooit meer vergeten en denk je later met veel vreugde en plezier zan terug! Maak maar veel mooie onvergetelijke herinneringen en maak iedereen jaloers met je verhalen en foto's!!
Veel groetjes en liefs,
Diana

Lindy en Chris

Geweldig om te lezen en de foto's te zien. Geniet van alles en succes met les geven! Veel liefs!

Sanne

Heel leuk al die berichtjes van jullie. Het is fijn om te zien dat jullie zo meeleven en ook de verhalen en foto's leuk vinden om te volgen :-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active